Є що нам сказати?
Наша гаряча лінія ― (044)537-55-05
Або напишіть начальнику метрополітену.

Вагони типу Д

Вагони типу Д стали першим типом пасажирського рухомого складу, що експлуатувався у київському метрополітені. Розроблені на Митищенському Машинобудівному заводі у 1953 році на основі модифікованих дослідних вагонів УМ5.

На відміну від усіх довоєнних типів вагонів метро, що експлуатувалися у СРСР на той час(Ам, Бм) та післявоєнних В та Г, вагони типу Д мали низку принципових покращень конструкції, а саме:

  • Тягові двигуни та приводи було підвішені на рамах візків;
  • Використана кулачкова кінетична передача;
  • Використана комбінована механічно-пневматична зчепка. До цього часу використовувалася лише залізнична.
  • Використано більш потужні тягові двигуни, що забезпечували вищу, у порівнянні з аналогами, швидкість;
  • Збільшено вмістимість пасажирського салону;
  • Покращене освітлення салону.

На 1964 рік у депо "Дарниця" було приписано 39 вагонов (№№2135-2158, 2299-2303, 2459-2468).
У 1962 году вагони №№2148-2158 з депо "Северное"(Московський метрополітен) були передані в Київ, в ТЧ "Дарниця", №№2124-2134 з ТЧ "Дарниця" в Москву (обмін зроблено в силу повернення партії вагонів на завод для заміни литих кронштейнів кріплення редукторів на ковані)
У 1968 році вагони типу Д №№2299-2303 були передані з депо "Дарниця" в депо "Автово"(Ленінград), інші вагони типу Д (№№2135-2158, 2459-2468) з "Дарниці" були передані в "Автово" у 1969 році.
Однією з причин передавання у "Автово" було те, що вагони Д мали симетрично відносно центру вагону розміщені двері, а у нових на той час вагонів Є вони зміщені, що не дозволяло використовувати їх на ленінградських станціях закритого типу(так званих "горизонтальних ліфтах").

У останні роки були наступні передавання:
№№818, 828 — передано в депо "Дарниця" (шляховимірювач та контактно-акумуляторний електровоз);
№2122 — переданий в депо "Дарниця" (як господарчий вагон)
№2135 — переданий в депо "Дарниця" (як музей);

 

Фотографії

Д-шки їдуть до Києва. 1960 рік.Поїзд з вагонів Д на ст. "Дніпро". Осінь 1960.Поїзд з вагонів Д на ст. "Університет". Осінь 1960.Поїзд з вагонів Д наближається до ст. "Дарниця". Приблизно 1965.Салон вагону типу Д

Технічні параметри

Вагон типу Д. Габаритні креслення.Тяговий двигун вагону типу Д

 

Виробник Митищенський машинобудівний завод(РРФСР)
Роки серійного випуску 1955 - 1963
Експлуатувалися у Києві 1960-1965
Місць для сидіння 44
Приблизна вмістимість 200 пасажирів
Конструкційна швидкість(км/год) 75 км/год
Прискорення розгону(м/с) 1 м/с
Уповільнення при терміновому гальмуванні 1 м/с2
Габаритні розміри вагону 19166мм х 2700мм х 3695мм
База вагона 12600 мм
База візка 2100 мм
Маса вагона 36 тонн
Максимальна маса пасажирів 20 тонн
Тип тягового двигуна ДК-104Д
Тип тягового приводу Постійний
Потужність двигуну 4x73 кВт
Передавальне число редуктору 5,73
Маса двигуну 700 кг
Кількість колісних пар у одному вагоні 4
Діаметр колес 0,9 м

 

Публічний аудит КП «Київський метрополітен»

Електроні закупівлі КП «Київський метрополітен»

mastercard

Картка киянина

wifi

Довіряй ЗСУ!