Є що нам сказати?
Наша гаряча лінія ― (044)537-55-05
Або напишіть начальнику метрополітену.

Служба інформаційних технологій та зв’язку

Начальник Науменко Сергій Миколайович

Служба інформаційних технологій та зв’язку (ІТЗ) заснована у січні 2009 року. Передумовою створення служби ІТЗ став інтенсивний розвиток інформаційних технологій на підприємстві, усвідомлення керівництвом метрополітену важливості їх ролі та широке застосування цифрової техніки в пристроях засобів телекомунікації та зв’язку. Таке об'єднання в рамках однієї служби надає значну перевагу в плануванні перспективного розвитку та застосуванні передових світових технологій, відображає світові тенденції конвергенції традиційних телекомунікаційних та інформаційних технологій. Крім перспективи розвитку, з'явилась слушна нагода у значній мірі покращити керованість цієї ланки метрополітену і скоротити адміністративні витрати. Завдання служби - планувати та проводити модернізацію обладнання із застосуванням сучасних технологій, враховуючи досвід метрополітенів Європи та СНД. Основним напрямом у модернізації систем управління технологічними процесами повинна стати спрямованість на використання єдиних стандартів у обладнанні, інтерфейсах та протоколах передачі даних. Саме тому в ході модернізації систем телемеханіки, що відповідають за керування стрілками та світлофорами, вентиляцією та опаленням, електропостачанням та роботою ескалаторів використаються новітні розробки на базі програмованих логічних контролерів та промислових SCADA-систем. Впровадження нової стандартизованої та єдиної елементної бази призводить до підвищення безпеки перевезення пасажирів та зменшення експлуатаційних витрат.

Основні функції служби:

  • впровадження, адміністрування та забезпечення розвитку ІТ-інфраструктури підприємства;
  • впровадження новітніх автоматизованих систем управління адміністративно-господарською діяльністю і технологічними процесами на підприємстві та підтримка існуючих автоматизованих систем.
  • впровадження та супровід автоматизованих систем диспетчерського керування рухом електропоїздів, постачанням електроенергії, ескалаторами та системами життєзабезпечення (вентиляція на станціях та в тунелях, теплопостачання, водопостачання);
  • забезпечення безперебійної роботи засобів зв’язку метрополітену. Метрополітен має 16 видів зв’язку (починаючи від диспетчерського та поїзного радіозв’язку та закінчуючи адміністративно-господарським на базі ІР-телефонії);
  • впровадження та супровід систем відеонагляду, часофікації, гучномовного оповіщення;
  • забезпечення розвитку оптоволоконної магістральної та корпоративної мережі метрополітену;
  • впровадження та супровід автоматизованої системи проходу пасажирів в метрополітен.

Структура служби:

  • апарат управління;
  • технічний відділ;
  • бухгалтерія;
  • відділ інформаційно-аналітичних систем;
  • відділ ІТ-інфраструктури;
  • відділ автоматизованої системи проходу пасажирів;
  • дистанція зв’язку;
  • ремонтно-технологічна дільниця..

Впровадження та використання нових технологій та нової техніки:

  • створена сучасна ІТ-інфраструктура та єдиний інформаційний простір підприємства з центром обробки даних (ЦОД), в якому використовуються найсучасніше серверне обладнання, що базується на blade-технологіях від IBM та технологіях віртуалізації. Створена магістральна оптоволоконна мережа на базі технології Ethernet, яка охоплює всі станції та вестибюлі метрополітену, що дозволяє підприємству, окрім забезпечення власних потреб, надавати сучасні телекомунікаційні послуги комерційним структурам та приватному бізнесу;
  • впроваджено систему комп’ютерної диспетчерської централізації руху поїздів та сучасну систему відеонагляду за пунктами ручного контролю і касами на базі IP-технологій;
  • впроваджено систему бухгалтерського та податкового обліку на платформі «1С Підриємство 8.2», систему планування та бюджетування на базі платформи «ІНТАЛЄВ: Корпоративні фінанси», систему управління персоналом на платформі «БОСС-кадровик»,систему електронного навчання. Реалізується пілотний проект системи електронного документообігу на базі IBM Lotus, що дозволить підприємству частково перейти на безпаперовий документообіг;
  • впроваджено автоматизовану систему проходу пасажирів в метрополітен, яка побудована з використанням сучасних технологій оплати проїзду зокрема безконтактних карток;
  • тривають  роботи з модернізації стійок електроживлення пристроїв зв’язку на сучасні виробництва Benning, диспетчерського зв’язку із використанням обладнання та технологій Neumann Electronic, із злиття двох систем адміністративно-господарського зв'язку АТС Definity та ІР-АТС Avaya;
  • впроваджується інтелектуальна комплексна система відеонагляду на підприємстві за розробленими проектами, створено єдиний диспетчерський центр (ЄДЦ);
  • у рамках інвестиційних проектів виконуються  роботи з розробки проектів та будівництва сучасної системи мобільного зв'язку для надання пасажирам якісно нових послуг стільникового зв’язку, триває підготовка до впровадження Wi-Fi мережі на метрополітені;
  • введено в обіг проїзні квитки на основі пластикових безконтактних карток на кількість поїздок та з продовженням терміну дії;
  • введено в обіг проїзні квитки на основі особистих студентських квитків з можливістю продовження терміну дії за пільговим тарифом;
  • введено в обіг іменні багатофункціональні електронні пластикові картки «Картка киянина» для проїзду в метрополітені пільгових категорій громадян;
  • введено в експлуатацію сучасні автомати з продажу жетонів за паперові гроші різного номіналу з можливістю надання решти, з подальшим їх дообладнанням функціями з продажу та поповнення ресурсу безконтактних карток.

Технічне оснащення та реконструкція:

  • у вестибюлях станцій встановлені пристрої пасажирської автоматики: 
  • 620 автоматичних контрольних пунктів (АКП) для оплати проїзду пасажирів за жетонами та проїзними квитками;
  • 72 пункту контрольно-пропускних (ПКП) для проходу пасажирів пільгових категорій та з багажем;
  • 359 пунктів контрольних автоматичних (ПКА) для вільного виходу пасажирів та заборони входу;
  • 160 автоматів видачі жетонів (АВЖ) для розміну грошей на жетони.

До Євро 2012 на ст. «Олімпійська» була проведена заміна всіх пристроїв пасажирської автоматики на більш сучасні.

Фотографії

Публічний аудит КП «Київський метрополітен»

Електроні закупівлі КП «Київський метрополітен»

mastercard

Картка киянина

wifi

Довіряй ЗСУ!